Pages

Saturday 11 November 2017

Pide cu spanac si feta


Azi am facut pentru masa de prinz pide cu spanac si feta. Reteta am descoperit-o pe net acum citeva luni. Nu din intimplare, bineinteles, caci lucrurile se leaga mereu unele de altele. Mi-a atras atentia pentru ca fusesem sensibilizata deja cu ocazia asa numitei 'saptamini grecesti' de la unul din supermarketurile locale. Remarcasem cutia cu pide cu spanac, congelate bineinteles. Imi placuse cum aratau in poza pe cutie, insa nu am cumparat. Foarte rar cumpar chestii congelate de genul pizza sau alte mincaruri gata facute, nici eu nu stiu exact de ce (poate cred ca ingredientele sunt de provenienta incerta?? poate nu-mi place ca nu am idee unde si in ce conditii au fost preparate??). In fine, cind am vazut reclama la retete de genul acesta pe net (din pacate nu mai stiu unde anume...), am devenit atenta si am selectat una care mi s-a parut mai simpla de facut. Am avut noroc cu ea, caci mi-a reusit din prima. Exceptind faptul ca presupune un aluat (adica e nevoie de timp pentru framintare + dospire), restul, adica umplutura si asamblarea, este floare la ureche, pot face si copiii. Ok, daca vrea cineva sa se complice, atunci poate sa foloseasca spanac proaspat in loc de la congelator, pe care sa-l opareasca, sa-l stoarca si sa-l toace, dupa motto: cine nu are de lucru, atunci sa taie frunze de spanac! (glumesc, dar am facut chestia asta de citeva ori..)

Imi place deasemenea ca e o alternativa la clasica reteta de pizza si aproape la fel de versatila, caci umplutura poate fi variata dupa placul si imaginatia fiecaruia. Bunaoara, pot fi adaugate bucatele de cirnaciori, salam, masline, ciupercute, tot felul de condimente si asa mai departe. Sincer, nu am incercat decit varianta pe care o dau in reteta de mai jos, insa sunt sigura ca iese la fel de bine si in multe alte combinatii de ingrediente. Sky is the limit, ca intotdeauna.
Ce imi mai place: se poate minca cu mina, ca pizza, si poate fi luata simplu la pachet.
Iata reteta:

Ingrediente aluat:
- 1 lingurita zahar, 1 lingurita sare
- 2 oua
- 50 g unt
- 250 ml lapte
- 600 g faina
- 1 pachetel drojdie uscata

Ingrediente umplutura:
- 200-250 g spanac (cintarit dupa ce a fost fiert si stors, in cazul spanacului proaspat)
- 200-250 g brinza (de tip Feta, de exemplu)
- 1 ceapa medie taiata marunt
- 1-2 catei usturoi tocati marunt
- sare (in functie de cit e de sarata brinza), piper
- 2 lingurite de gris (optional)
- pentru uns: 1 ou batut

Mod de preparare:
  • Fac aluatul de fiecare data la masina de piine, pentru ca asta e metoda mea care functioneaza impecabil, nu pentru ca nu s-ar face si in mod clasic, la mina. Pun toate ingredientele deodata in cuva masinii, singura chestie  pe care o respect mereu este ca torn la sfirsit faina si deasupra drojdia uscata (nu am o explicatie stiintifica pentru asta, asa m-am obisnuit, asa functioneaza foarte bine, deci I do not touch a running system). Ingredientele sa fie la temperatura camerei. Setez masina pe programul de aluat si las sa isi faca treaba. Dureaza cam 1 ora si jumatate pina cind creste (atinge aproape capacul).
  • Intre timp pregatesc umplutura. Daca folosesc spanac congelat, atunci il dezghet in cratita la foc mic, amestecind din cind in cind. Iau cratita de pe foc, adaug brinza feta maruntita cu furculita, usturoiul si ceapa taiate cit pot eu de marunt (de fapt nu conteaza asa de mult, pot sa fie si mai grob taiate). Condimentez cu piper si sare (daca e nevoie - in functie de cit e de sarata brinza). Optional, adaug vreo 2 lingurite de gris, pentru a mai absorbi din eventualul lichid lasat de spanac.
  • Daca folosesc spanac proaspat, atunci e mai mult de lucru. Frunzele, de obicei cu urme de pamint, trebuie spalate cu grija sub jet de apa. Apoi trebuie oparite cam 5 minute, strecurate si stoarse bine de apa, apoi tocate marunt. Cantitatea de spanac de care avem nevoie in urma acestui proces tehnologic este 200 - 250 g. Daca este mai mult decit atit, atunci restul se poate folosi la alta mincare (exemplu: orez cu legume si spanac - am facut, e super ok).
  • Aluatul se rastoarna pe un plan de lucru usor infainat si se imparte in 4 parti egale. Fiecare din ele se ruleaza intr-o foaie grosuta, ovala. Nu stiu sa spun exact cam care ar fi dimensiunile ideale, probabil ca nici nu exista asa ceva, insa sa zicem ca ar trebui sa fie ca o elipsa care sa se incadreze in dreptunghiul dat de o.. tableta de 10 inch??! Nu am decit o tableta de 7", de care sunt sigura ca e prea mica pentru reteta asta, dar am sa incerc cu laptopul, care are vreo 15", sa vad daca estimarea este corecta.
  • Pe fiecare foaie de aluat se distribuie cite 1 patrime din umplutura, lasind marginile (~2 cm) neacoperite. Marginile se ruleaza cu grija peste umplutura, iar capetele se rasucesc un pic, astfle incit sa obtinem un fel de barcute, asa cum se vede in poza.
  • Barcutele astfel obtinute se pensuleaza cu ou batut, atit marginile (aluatul), cit si umplutura.
  • Optional, se poate presara susan sau seminte de mac sau chimen.
  • Pidele se coc la cuptorul preincalzit cam 30 minute. Primele 15 minute la 200° C, iar ultimele 15 minute la 180°C.
Se maninca de preferinta cit sunt calde. De obicei le mincam calde la masa de prinz si reci la masa de seara, cite au mai ramas..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...