Pages

Wednesday 29 June 2016

Bombonele cu susan si carob


Poza de mai sus vrea sa sugereze o floare, pe un pat (alb) de fulgi de cocos, peste care picura nistre stropi de.. simburi de migdale. Am tinut sa fac aceste precizari pentru ca imi dau seama ca nu e evident pentru toata lumea. Nu oricine este inzestrat cu talent artistic si nu oricine este destul de perspicace ca sa desluseasca la prima vedere misterul unei creatii spontane, revelate pe masa din bucataria mea. In fine, aceasta ultima creatie culinara mi-a dat batai de cap cu prezentarea artistica pentru public. Cum sa prezint avantajos niste bilute tavalite prin carob? Singura solutie a fost o improvizatie. Am chemat pisica, care a venit (vine mereu cind o chem), dar a si plecat imediat (pisica este o fiinta ingrata, actionind in general numai in functie de interesul personal, deci acolo unde miroase a carne). Am chemat copilul, care din fericire a venit si a acceptat sa tina farfuria orientata spre lumina, asa cum a fost instruit. Dupa care a taiat-o imediat inapoi in camera sa, inarmat cu recompensa - tableta, promisa pentru o jumatate de ora (jumatate de ora masurata intr-un univers paralel, unde timpul curge complet altfel, conform teoriei relativitatii, pe care copiii o inteleg (si o exploateaza) mult mai bine decit mamele).

Ce mai tura-vura. Prin intermediul acestei poze superbe se prezinta noua reteta de un 'dulce' sanatos, raw vegan (e tare la moda) si rapid de facut. Stai un pic, de atributul de 'vegan' de fapt nu sunt asa de sigura.. caci reteta contine miere de albine. Iar eu am citit pe undeva, pe un blog sau asa, ca produsele apicole nu s-ar incadra in categoria 'vegan', albina nefiind o floare, fruct, leguma sau cereala, nu?? Deci pentru cine vrea sa fie mai catolic decit papa, NU este 'vegan'. Este numai 'raw'. Bun si asa.

Hai sa vedem despre ce este vorba:

 Ingrediente:
- migdale (~ 2 - 3 linguri)
- 2 linguri de susan (~20 g)
- nuca de cocos rasa
- zeama de lamiie
- miere
- carob

Mod de preparare:
  • Asa cum observati, nu am precizat cantitatile, in grame (atipic pentru mine). Deci este cam dupa metoda 'faina cit cuprinde'. Nu va speriati, sunt sanse mari sa va iasa, totusi. Faceti in felul urmator: luati doua linguri de susan si faceti din el faina. Eu folosesc masina electrica de macinat cafea (scrie pe instructiuni ca nu trebuie folosita decit pentru boabe de cafea, deci o faceti pe raspundere proprie daca faceti ca mine..asta e). Ca info: pina acum nu am reusit sa stric decit o singura risnita de asta, pentru ca suprasolicitat-o (nu am respectat pauza obligatorie de racire a motorului); a facut o flama si a capitulat, iar eu am ramas cu o mica trauma, cu multumirea ca am scapat nevatamata si ca am invatat o lectie (mersi, nu ar fi fost nevoie). Deci atentie, respectati pauzele.
  • Mai luati si doua linguri de mieji uscati de migdale si faceti faina. Apropo, faina de migdale se gaseste si de cumparat, la orice discounter. Insa cine poate sa spuna cit la suta sunt cu adevarat migdale acolo??
 

  • Amestecati apoi intr-un castron faina de susan cu faina de migdale, cu niste fulgi de cocos (hai sa zicem.. tot vreo doua linguri, adevarul e ca intotdeauna fac ochiometric; vestea buna e ca iese mereu ok, in final). Adaugati sucul de la o jumatate de lamiie si niste miere. Adica, sa zicem, la inceput, vreo 2 lingurite, dupa care amestecati bine cu lingura, gustati, si mai adaugati miere, respectiv inca ceva zeama de lamiie, pina cind are gust bun, iar compozitia este usor modelabila.
  • Formati bilute, asa cum faceti si.. chiftelutele. Cu palmele usor umezite (cu apa), se formeaza bilute cam cit o nuca. Dupa care se tavalesc prin carob (pudra de roscove, varianta mai blinda a cacao). Alternativ, in loc de carob adica: cacao normala, sau fulgi de cocos, sau alune/fistic maruntit.
  • Inainte de a la minca, dati un pic bombonelele la frigider, macar pentru o jumatate de ora, ca sa se amesteca aromele etc.
  • Se pot consuma in decurs de doua zile (tinute la frigider).
Pentru prima data in viata mea am cumparat carob, de la un magazin naturist, de la firma Rapunzel. Stiam (de pe un blog culinar, evident) de firma aceasta, cum ca ar fi de incredere, asa ca nu am ezitat (de fapt am ezitat un pic, cind am vazut pretul). Inafara faptului ca nu are in compozitie acele substante excitante pe care le are cacao, nu stiu exact cu ce chestii grozave se poate lauda carobul. Are foarte mult zahar (nu adaugat, ci nativ).


Recomand aceasta reteta pentru simplitatea ei si pentru combinatia placut+util. Adica are gust bun si e utila datorita susanului din compozitie - care se spune ca este furnizor de calciu (vezi detalii in reteta pastei de susan cu lamiie si miere). O varianta mai simpla, numai cu migdale si susan - aici.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...