Pages

Wednesday 14 January 2015

Ciuperci cu maioneza vegetala


Ce face omul cand este racit cobza si s-a saturat sa se hraneasca cu ceaiuri, portocale, mere, banane si aspirine? (De fapt, cind s-au epuizat stocurile respective.) Isi face o friptura! Nu, glumesc, pentru friptura ar trebui sa ma duc la magazin, pentru achizitionarea materiei prime. Si ar mai trebui sa stiu cum se face una buna, ceea ce nu e cazul. Deci, cum sa-mi pregatesc un "comfort food" cu ce ofera frigiderul? Cum imaginatia umana nu are limite nici macar atunci cand e pusa la incercare de un frigider neglijat de zile bune, imaginatia deci s-a folosit de o caserola de ciuperci deja inceputa si de un rest de telina ofilita, pentru a produce un comfort food care poarta numele de ciuperci cu maioneza vegetala. Da, imi plac foarte mult ciupercile cu maioneza, pe care de fapt nu le mancasem decat in varianta cu maioneza clasica, cu oua. Am zis insa ca, de data aceasta, din cauza racelii, voi incerca ceva mai usor, care sa nu necesite nici oua crude si nici prea mult ulei. In plus, o maioneza vegetala presupune si mult mai putina munca. Deci avantaje pe toate planurile. Ca efect colateral, am facut si o supa de legume cu galuste. Oricum trebuia sa fierb telina, nu?
Iata reteta de ciuperci cu maioneza vegetala. Chiar vegana. Nu raw, dar totusi vegana:)

Ingrediente:
- 1 cutie de ciuperci proaspete (~400 g)
- 1 bucata de telina fiarta, ulei, zeama de lamaie, sare, 1 catel de usturoi (optional)

Mod de preparare:
  • Am folosit ciuperci proaspete de tip champignon, albe. De acelea adica care se gasesc cel mai des la magazin. Din fericire, am avut din cele mici ca dimensiune. Bineinteles, se pot folosi orice tip de ciuperci si oricat de mari/ mici ar fi ele, insa, pentru estetica produsului final, le consider pe acestea ideale.


  • Am spalat ciupercutele sub jet de apa rece si apoi le-am taiat feliute subtiri. Le-am fiert la bain-marin pina s-au inmuiat. Cred ca au fost maxim 10 minute. Trebuiesc incercate: in momentul in care feliutele sunt strapunse cu usurinta de o furculita, atunci sunt gata. Le-am lasat la scurs intr-o strecuratoare, pina s-au racit complet.


  • Pentru maioneza am folosit o bucata de telina fiarta, mare cat pumnul. (Am fiert telina impreuna cu alte legume, din care am facut apoi o supa de legume cu galuste.) Asadar, am strivit cu furculita telina fiarta si apoi am mixat-o cu mixerul normal, de mana. Am procedat exact ca la maioneza clasica (cu oua), adica am adaugat ulei si zeama de lamaie, cite un pic si alternandu-le, pana am obtinut cantitatea dorita. Am condimentat cu sare si un praf de piper proaspat rasnit (optional), iar la final am adaugat si un catel de usturoi, pisat. Usturoiul este optional si chiar de evitat daca aveti o iesire in oras dupa ce consumati maioneza:) Insa obligatoriu daca aveti o raceala. Antibiotic natural, se zice.


  • Am amestecat apoi feliutele de ciuperci cu maioneza vegetala si gata.
Se pastreaza la frigider. Se poate consuma imediat sau in decurs de 2 zile.
Bineinteles, in loc de ciuperci proaspete se pot folosi si de la conserva.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...