Pages

Friday 23 January 2015

Limonada


Am fost racita si inca mai sunt un pic. De doua saptamani aproape ma lupt cu o gripa neplacuta, care m-a trecut prin diferitele ei etape de evolutie: o zi cu frisoane de nu ma putea desparti nimeni de langa calorifer (l-am luat practic in brate), urmata de o noapte cu usoara febra, puls crescut si emanatii de valuri de caldura (deci am fost un fel de Sahara pe dos), apoi crize de tuse nemaitraite pana atunci, incat m-am panicat (am inteles ca da, se poate muri de la tuse convulsiva), dupa care mi-am pierdut temporar vocea. Apoi m-a durut gatul de la ganglionii (amigdalele) umflate si, cand a mai trecut si asta, m-am trezit cu o conjunctivita. Totul fiind condimentat, bineinteles, cu dureri sporadice de cap, oboseala / letargie, dispozitie proasta (ca doar nu prea aveam cum sa fiu happy, nu?). Medicamentos, m-am tratat din proprie initiativa cu trei aspirine. Nu m-am dus la doctor, stiam ca-mi da antibiotic. O fi fost bine? Nu o fi fost bine sa iau atat de 'putine' medicamente? Nu stiu.. (Pentru ochi insa m-am dus; am primit picaturi antibiotice, clar. Pe care chiar am hotarat sa le iau.). De ce imi plictisesc publicul cu astfel de detalii/mizerii umane? Ca sa-mi plang de mila, bineinteles:) Nu, ci ca sa ajung de fapt la ceea ce voiam (si inca mai vreau!:)) sa povestesc astazi: la lamaie, folosita ca arma naturala de lupta impotriva racelii.
Am consumat atat de multa lamaie in ultimele doua saptamani, incat au crescut preturile la supermarket. Sangele meu este indoit cu zeama de lamaie, cred. Mai am putin si o sa dezvolt o alergie la lamaie, din cauza abuzului prelungit. Daca a functionat.. nu stiu ce sa zic. Nu am impresia ca mi-a mers mai bine ca in episoadele anterioare de gripa. Cred ca e mai degraba eficace in preventie sau in cazuri de raceli usoare. Sau poate sunt deja usor 'imunizata' la efectele ei benefice, pentru ca o folosesc asa de des, aproape zilnic, fie ca sunt bolnava sau nu. Cred ca o sa mai raresc consumul, ca sa ramana ceva special, un medicament natural adica, folosit numai cand chiar e nevoie.
Una din cele mai simple si mai eficiente bauturi pe baza de lamaie este limonada. Vara poate fi folosita ca bautura racoritoare, iar in caz de raceala ca medicament. Prepararea este cat se poate de simpla, ia numai cateva minute si are un gust placut. Iata cum o fac eu:

Ingrediente:
- zeama de la jumatate de lamaie
- miere dupa gust (orientativ: 2 lingurite)
- apa sau ceai

Mod de preparare:
  • Limonada se face, in mod ideal, chiar inainte de a fi consumata. Se stoarce jumatate de lamaie, iar zeama se amesteca cu un pahar de apa sau ceai caldut.
  • Se indulceste dupa gust, cu ~2 lingurite de miere. Pentru cei mai tough sau care vor sa evite dulcele, se sare peste acest pas. Bun si asa, insa atunci nu se mai cheama limonada ci apa cu zeama de lamaie..
  • Se serveste imediat (cu pofta sau de nevoie..).
  • Gata.
Despre proprietatile lamaiei am gasit mai demult un articol interesant pe pagina de FB al unui celebru apnoe diver, si anume a lui Guillaume Nery (persoana pentru care am tot respectul). Unul din lucrurile interesante spuse acolo este cum foloseste el zeama de lamaie ca medicament in tratarea durerilor de ureche; este simplu: se storc 2-3 picaturi direct in ureche dupa care, la cateva minute, se clateste. Ei bine, am aplicat si eu aceasta metoda. Bineinteles, nu pe mine, ci pe copil. Era cel mai la indemina:) Mai ales ca pe numitul copil era susceptibil de un nou episod de dureri de ureche si am zis ca mai bine sa fac ceva decit sa risc iar o noapte alba (iar Nurofen nu aveam). Nu am stors direct in ureche, ci am imbibat un betisor din acelea cu vata la capat in zeama si l-am presat in interiorul urechii, ca sa se scurga una-doua picaturi. Dupa care, la cateva minute, am sters usor cu un betisor inmuiat de data aceasta in apa calda. Intradevar, copilul nu a mai avut nimic, insa acum nu sunt sigura daca chiar l-a ajutat leacul meu babesc. Ma rog, al lui Guillaume Nery.

Pentru ca il consider util, voi reproduce mai jos articolul cu pricina (in engleza si in franceza), publicat de G. Nery pe Facebook:

**********************************************************************************
LE CONSEIL DU LUNDI / MONDAY'S ADVICE

NUTRITION: LEMON, FREEDIVERS BEST FRIEND!

Every competition, freedivers run in the closest supermarket to buy the magic fruit: the lemon
Why is lemon so popular among freedivers?
- Lemon is an alcaline food, which means it helps acid base balance of the body. It helps to control blood acidity increasing after a performance on breath hold, from the accumulation of lactic acid.
- Lemon is one the most concentrated vitamine C fruit, meaning it’s a very good antioxydant to fight against free radicals made during intense effort.
- Lemon is rich in potassium and calcium, playing a big role in muscular contraction.
- Lemon is a strong antiseptic and antibacterial. Few years ago, I had several ear infections. Tired of using medicines (drops), I decided to try lemon for its numerous properties. 2 drops in the ear! Miracle! Infection was gone the next morning. Since then, I have not used medicines anymore. Don’t forget to rince your ear after 10 minutes!
- After the first signs of fatigue, cold or throat pain: Feshly squeezed lemon juice, honey and lukewarm water, a long night sleep and I am back on my feet.

NUTRITION: LE CITRON, MEILLEUR AMI DES APNEISTES

Sur chaque compétition, les apnéistes se ruent dans les supermarchés du coin pour acheter un fruit aux vertus magiques: le citron.
Quelles sont les raisons d’un tel engouement pour cet agrume?
- Le citron est un aliment très alcalinisant, c’est à dire qu’il contribue à l’équilibre acido-basique de l’organisme. Il permet donc de réguler l’acidité sanguine en forte hausse après une performance en apnée, liée notamment à l’accumulation d’acide lactique.
- Le citron est un des fruits les plus riche en vitamine C et constitue donc un antioxydant de choix, pour lutter contre les radicaux libres produits lors de l’effort.
- Le citron est riche en potassium et calcium, 2 minéraux en jeu pour la contraction musculaire.
- Le citron est un antiseptique et antibacterien très puissant! J’ai été sujet il y a quelques années a des otites à répétitions. Fatigués d’utiliser des gouttes vendues en pharmacie, je me suis intéressé aux propriétés du citron et j’ai essayé en application locale. Miracle, tous les débuts d’otite sont soignés depuis en une nuit avec 2-3 gouttes de jus de citron pressé dans l’oreille directement. A rincer après quelques minutes!
- Des les premiers picotements dans la gorge ou fatigue passagère: un citron pressé, du miel et de l’eau tiède, une longue nuit de repos et me revoilà sur pieds.


**********************************************************************************

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...