Pages

Saturday 14 June 2014

Tarta cu fructe de padure


Aceasta tarta este asemanatoare tartei cu capsuni. De data asta insa, asa cum am promis, am facut eu blatul. Reteta am gasit-o aici. Fructele au fost de la congelator, le-am avut din sezonul trecut, si trebuiau consumate.

Ingrediente:
- blat: 4 oua, 60 g faina, 60 g zahar, 1 virf de cutit de praf de copt, 1 plic zahar vanilat
- o budinca de vanilie din comert, 500 ml lapte, 40 g zahar
- fructe de padure proaspete sau congelate

Mod de preparare:
Blatul: albusurile se bat cu zaharul vanilat, iar galbenusurile se freaca cu zaharul. Eu am facut ambele operatiuni cu mixerul de mina, la viteza maxima. Crema de galbenusuri se toarna peste cea de albusuri si se mixeaza scurt, la viteza cea mai mica pe care o permite mixerul, pina la omogenizare. Se adauga in ploaie faina amestecata cu praful de copt, incorporindu-se cu grija, amestecind cu lingura de jos in sus (in paranteza fie spus, eu nu am avut praf de copt deloc, asa ca am facut fara si a iesit bine si asa). Compozitia se toarna in tava speciala pentru tarte. Aceasta tava trebuie unsa bine-bine cu unt si pudrata cu faina; excesul de faina se scutura. E important ca untul si faina sa acopere in intregime suprafata tavii, altfel blatul va fi greu de desprins. Se coace la cuptorul preincalzit la 170-175°C maximum 25 min (trebuie verificat spre final). Se lasa un pic la racit si apoi se scoate din tava (se rastoarna tava si se bate cu palma pina se desprinde; operatiunea aceasta trebuie facuta cu grija si la mica distanta deasupra mesei). Rezultatul:


Budinca: se respecta indicatiile de pe plic (de obicei mai e nevoie de 500 ml de lapte si 40 g zahar). Se toarna imediat peste blat.
Fructele de padure se adauga peste budinca cit aceasta este inca fierbinte. Ale mele au fost congelate si le-am folosit direct asa, fara a le mai dezgheta. Se serveste cind crema este complet racita.
Weekend placut!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...