Pages

Sunday 22 June 2014

Tort de capsuni


Am facut, in sfirsit, si tortul de capsuni, asa cum anuntasem data trecuta. Cu ceva intirziere, in principal din cauza faptului ca primul blat pe care il facusem nu a iesit asa cum trebuia. La prima vedere era ok, insa pina a doua zi dimineata s-a mai lasat; am reusit sa tai trei foi, insa consistenta era usor cleioasa, asa ca l-am declarat ratat si l-am aruncat. Greseala principala a fost ca m-am grabit, si nu am respectat regulile de baza.
In sfirsit, ieri mi-am gasit timp si l-am executat inca o data, respectind reteta/metodologia pe care le-am invatat de aici, cu deosebirea ca l-am facut din 6 oua (altfel iese cam inalt).


Ingrediente:
- pentru blat: 6 oua, 180 g zahar, 180 g faina, 1 virf de cutit de sare (si multa rabdare)
- 600 g smintina pentru frisca
- 2 pachetele de zahar vanilat
- capsuni
- fulgi de migdale

Mod de preparare:
Blatul: ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei. Oualele se bat intregi impreuna cu un praf de sare si zaharul, pina volumul se tripleaza si compozitia lasa urme. Procesul acesta l-am executat cu mixerul de mina (din lipsa de robot de bucatarie), timp de 25 de minute, deci plictisitor, asa ca m-am uitat in paralel si la campionatul mondial de fotbal.. Dupa aceea se integreaza faina, cu foarte mare grija si rabdare. Eu am folosit o strecuratoare mica (de obicei strecor ceaiul cu ea) pentru a cerne faina putin cite putin peste aluat. Cu o spatula se amesteca de jos in sus, cu grija. Cind e gata se toarna in tava. Eu folosesc o tava cu diametrul de 26 cm, cu inel detasabil, pe care o tapetez cu hirtie de copt si ii ung marginile cu unt, apoi le pudrez cu faina. Aluatul se niveleaza cu grija. Se da la cuporul preincalzit la 170° C pentru maxim 30 min, in ultimele minute acoperindu-se eventual cu hirtie de copt, ca sa nu se arda. Cuptorul nu trebuie deschis in primele 15 minute. Dupa ce s-a copt, blatul nu trebuie scos imediat din cuptor, ci lasat pina se raceste un pic, cu usa cuptorului usor intredeschisa. Apoi se rastoarna pe farfurie si se lasa la 'odihnit' pina a doua zi.



Am taiat blatul in trei foi, folosind cutitul de piine (cel cu lama mai lunga):


Frisca lichida se bate cu doua pliculete de zahar vanilat. Ca sa iasa bine, e recomandabil ca atit frisca lichida, cit si ustensilele (paletele mixerului, castronul) sa fie reci (10 minute la congelator este suficient). Tortul se asambleaza folosind un inel de tort (cel mai bine), eu insa, neavindu-l aici, a trebuit sa improvizez, asa ca am folosit tava cu inel detasabil in care copsesem blatul. Asadar, peste primele doua foi se pune cite un strat de frisca / fructe (in poza de mai jos se pot observa, pe linga capsuni, si niste mure, pe care le-am avut de la congelator).



Peste a 3-a foaie se unge un pic de frisca si se decoreaza cu capsuni. Marginile se ung si ele cu frisca. Eu le-am tapetat apoi cu fulgi de migdale (pe care ii prajisem foarte usor) - se vede in prima poza.


A iesit foarte bun. Tortul presupune ceva rabdare/ atentie/ timp, insa se merita efortul. Doar nu facem tort in fiecare zi, nu?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...