Pages

Friday 8 August 2014

Briose cu banane


Briosele acestea sunt o variatiune pe tema checului cu banane. Cunosc reteta de curind, de cind am primit prin posta o revista cu reclama de la DM. Era acolo, in revista, si mi-a atras atentia cit de mult seamana aluatul cu cel de la banana bread. Pai sigur, in cele din urma, din orice aluat de chec se pot face briose si viceversa. Aceeasi Marie cu alta palarie. Iar briosele din revista chiar aveau o palariuta foarte draguta, un topping adica plus o inimoara de ciocolata pe deasupra, insa asa de departe nu am ajuns, m-am limitat la Maria fara palarie. Mi-au iesit foarte pufoase, sunt multumita de rezultat.


Ingrediente:
- 240 g faina integrala (de griu sau alac)
- 2 lingurite praf de copt
- 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
- optional: 1 lingurita scortisoara
- 1 praf de sare
- 120 g zahar brun
- 80 g brinza nesarata, mai moale ('Magerquark')
- 100 g nuci macinate (sau alune)
- 80 g ulei
- 2 banane bine coapte
- 1 ou

Mod de preparare:
Prepararea aluatului a mers repede, cam ca la banana bread. Am utilizat robotul de bucatarie (intre timp a devenit un fel de mina mea dreapta). Am macinat fin nucile la robot, peste ele am adaugat apoi ingredientele lichide/moi (oul + uleiul + brinza moale si bine scursa + bananele) si le-am omogenizat, dupa care am adaugat si ingredientele solide (zaharul + faina + praf de copt + bicarbonat de sodiu + un praf de sare) si am mixat bine. Toata operatiunea a durat foarte repede, cel mai mult timp l-a luat scoatera capacului de la recipientul robotului si repozitionarea lui, de fiecare data cind mai adaugam ingrediente. Daca isi inchipuie cineva ca am facut bananele mai intii piure si apoi le-am dat la mixat, atunci se inseala, caci treaba merge foarte bine si atunci cind bananele (decojite bineinteles) sunt puse direct in recipient si acolo stilcite un pic cu lingura de lemn inainte de a le da pe mina robotului. In reteta originala ingredientele erau tratate cu mult mai multa blindete, insa de cind am inteles ca aluaturile preparate cu praf de copt si/sau bicarbonat de sodiu nu trebuie decit bine omogenizate, nu ma mai pacaleste nimeni.. ceea ce va recomand si voua sa faceti (it saves some time).
Ceva mai mult timp si rabdare ia umplerea formelor de briose. Eu am o tava speciala, banala de altfel, care se gaseste la orice supermarket mai de soi.
Le-am copt la cuptorul preincalzit la 190°C pentru ~20 min, adica pina au trecut de proba scobitorii.


Asa cum am zis, au iesit foarte pufoase. Data viitoare le voi face totusi fara praf de copt, voi folosi numai o lingurita de bicarbonat de sodiu, ca la banana bread, sper sa fie ok. Ceea ce imi place la reteta e ca foloseste faina integrala, deci da un plus de valoare/consistenta.

O briosa a tinut mortis sa-si faca un selfie, ca e la moda, si am zis ok, de ce nu, las-o sa-si imortalizeze biata existenta efemera. Nu ca arata mai bine chiar decit.. Smiley??!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...