Pages

Sunday 17 August 2014

Gazpacho


O supa rece pentru zilele calduroase! (Imi vine sa rid/pling cind aud de zile calduroase! Pe meleagurile noastre este frig, ploua, bate vintul, stau in casa cu geaca pe mine, ieri m-am surprins rascolind prin dulap dupa manusi, cind ma uit pe geam vad stoluri de giste care o taie grabit spre tari (mult) mai calde - bravo lor). Dar ma incapatinez sa cred inca in vara. Chiar si din punct de vedere culinar mi se pare prematur ca vara sa se apropie de sfirsit. Nu am apucat inca sa fac multe feluri de mincare pe care obisnuiesc sa le prepar cind e cald (si bine). Ieri abia am reusit sa pregatesc un gazpacho.
Mai aveam inca foarte multe rosii coapte (pe frigider..) si multi castraveciori de gradina proaspeti (de la piata chiar), deci am stiut ce am de facut. Gazpacho este o supa rece, din ingrediente preponderent crude. Am descoperit-o acum ceva ani in urma, intr-un concediu in Spania. Mi s-a parut suspect sa maninc o supa si cruda, si rece, HABAR nu aveam ca exista si ASA ceva. Am gustat mai mult de curiozitate si mi s-a parut excelenta. Am cautat apoi retete pe net si am preparat-o si eu acasa. Dupa mai multe incercari, am ajuns la o reteta care imi place. Este foarte simplu de facut, poate fi executata de oricine, oricit de incepatoare in ale gatitului ar fi acea persoana. Merita incercata: daca nu va place, ok, asta e; daca da, atunci aveti in repertoriul culinar o reteta de supa cruda, plina de vitamine si alte chestii bune.

Ingrediente:
- 1/2 kg rosii bine coapte (sau 5 rosii medii)
- 2-3 castraveciori de gradina (sau o bucata de castravete de sera, din cel lung)
- 1 gogosar (sau ardei gras, rosu de preferinta)
- 1-2 catei de usturoi
- 1 bucata mica de ceapa (de curiozitate am cintarit-o pe a mea si avea exact 15 grame..)
- 2 linguri de otet de mere
- citeva linguri de ulei (de masline sau de rapita/floarea-soarelui, de preferinta presat la rece)
- 2 felii de piine uscata (sau prajita la toaster)
- sare dupa gust, 1 praf de piper
- pentru decorat: cubulete mici de ceapa si/sau castravete

Mod de preparare:
  • Rosiile se decojesc si se taie in bucati mari (sferturi, optimi..). Castravetii se curata de coaja (sau nu, daca nu tineti neaparat ca supa sa fie preponderent de culoare rosie). Gogosarul se taie in bucatele. Cateii de usturoi se curata, iar, daca doriti sa scapati de gustul acela specific de usturoi, indepartati mijlocul cel verde. Dintr-o ceapa taiati o bucata mica (asa cum am zis, a mea avea cam 15 g).
  • Daca nu aveti deja felii de piine uscata, prajiti la toaster sau in cuptor doua felii de piine. Merge cu orice fel de piine.
  • Pasati toate ingredientele cu mixerul vertical de mina sau la un blender. Gustati si potriviti de sare/piper/otet.
  • Dati la frigider pentru cel putin jumatate de ora.
  • Se serveste decorata cu cubulete de castraveti sau bucatele de ceapa, iar alaturi niste felii de piine prajita.
Chestia aceea cu antene (mustati), urechi si blanita din nordul farfuriei nu este vreun accesoriu inedit din bucataria mea, ci, surprise-surprise, chiar pisica. V-am spus ca are tendinte vegane! Ma rog, pina la gazpacho nu a ajuns (desi acesta ii era scopul), insa a lins cuburile de gheata cu mare placere, de parca ar fi mincat inghetata. Oare de ce?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...