Pages

Monday 25 August 2014

Shake de avocado


Nu demult, stind de vorba cu o prietena, am facut schimb de adrese de bloguri culinare. Printre altele, am aflat de Jamila Cuisine, un blog cu retete video (mi-a spus mie fratele meu ca Youtube-ul este viitorul..) Si rasfoind eu asa din reteta in reteta pe acest blog, am dat de shake-ul cu avocado, moment in care s-a aprins un beculet in zona dedicata domeniului culinar din creierul meu (zona de altfel care tinde sa ocupe o bucata din ce in ce mai mare din materia mea cenusie, din pacate). Ce sa zic, mi s-a parut interesanta ideea, mai ales ca de la reteta de crema de avocado sunt sensibilizata la retetele pe baza de avocado.
Mi s-a parut interesanta, insa in acelasi timp si ciudata combinatia cu lapte si cu zahar. Ok, laptele mai treaca-mearga, sa zicem, in fine, dar zaharul? Am facut si eu o data crema cu avocado si banane si mi s-a parut aiurea de tot, deci ceva dulce pe baza de avocado este 'avocado non grata' momentan pentru mine. Asa ca mi-am zis, reteta asta o incerc neaparat, dar cu un lapte vegetal, si fara zahar (NO sugar!). M-am ambitionat sa fac eu un lapte vegetal, si anume din migdale, insa fiind prima data, banui ca am facut ceva ce nu era tocmai ok, asa ca laptele de migdale a iesit un fel de solutie apoasa cu niste suspensii albicioase, fara nici un fel de gust. Mai incercam. Pina ma lamuresc eu care e treaba cu laptele vegetal, am incercat totusi varianta cu lapte normal. Si fara zahar, clar. La prima incercare mi s-a parut.. ok, destul de neobisnuit, chiar ciudatel, insa nu rau la gust. Am repetat, asa ca am inceput sa ma obisnuiesc cu gustul, iar acum mi se pare chiar foarte bun. Si nu sunt singura din familie care este de aceeasi parere. Am ajuns sa ne facem cite un pahar in fiecare zi (pe frigiderul meu se coc acum vreo 6 avocado..)

Ingrediente:
- 1 avocado copt
- 1 cana de lapte rece (250-300 ml)

Mod de preparare:
  • Avocado se taie pe jumatate si se scobeste cu o lingura (nu de lemn:)).
  • Se mixeaza impreuna cu laptele rece pina la completa omogenizare.
  • Se toarna in pahare si se bea cu pofta.

Daca laptele nu este rece, puteti lasa shake-ul la frigider ~un sfert de ora.

Va recomand sa incercati aceasta bautura. Mai ales daca va place avocado. Ati vazut cit e de banal de simplu de facut. Daca nu consumati lapte 'normal', incercati cu un lapte vegetal de care doriti. Iar daca nu aveti nimic impotriva zaharului, puneti si o lingura de zahar, just try, poate e bun si asa.
Intre noi fie vorba, mama se plinge mereu ca avocado este relativ greu de gasit. (Inteleg, in apropierea Deltei nu cresc copacii de avocado, asta e). Insa am auzit eu ca la Kaufland in rafturi ar creste si asa ceva..

Quiz: Cine ghiceste cu ce am decorat paharul, primeste nota zece de la mine!

Sursa: Jamila Cuisine

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...