Pages

Saturday 23 August 2014

Orez cu ciuperci


O reteta din categoria 'ce mai maninca copilul'. Nu stiu cum sunt copiii altora, dar al meu nu maninca decit 'anumite chestii'. Sa numaram (ne ajung degetele de la o mina): cartofi, orez, paste, ciuperci, castraveti, morcovi cruzi. Oops, am depasit cele cinci degete, deci e totusi mai mult decit credeam eu. Si fructe, sorry, am uitat. De dulciuri nu vorbesc, le-ar minca pe TOATE (de aceea noi nu avem, oficial, nici un dulce de comert in casa; neoficial, mai exista si din alea, dar numai pentru copiii mai mari, care au portofel si mai cumpara si prostii de la magazin).
Asadar, daca se intimpla ca virgula copilul sa mai manince si ALTCEVA din afara multimii cu foarte putine elemente enumerate mai sus, atunci maica-sa are impresia ca l-a apucat pe Dumnezeu de picior. Un astfel de eveniment fericit s-a petrecut saptamina aceasta, cind am facut un risotto cu ciuperci. Am folosit un orez cu bobul alb, rotund, din acela cu care fac si orez cu lapte. Nimic spectaculos, insa a iesit bun si l-am devorat imediat. Nu de alta, dar nici nu am avut altceva de mincare, plus ca eram toti flaminzi. Ca de obicei, 'unora' iar nu le-au iesit caloriile la socoteala ('Da' nu puteai sa prajesti si tu niste cirnaciori, ca doar nu tinem post?!') Trist dar adevarat, in casa in care se scrie un blog culinar se face foame la greu, de multe ori. Dar sa revenim la copil: copilul a mincat si el tot din farfurie, inclusiv ceapa/morcov/patrunjel/ciuperci care erau in risotto. Ca bonus: si castraveti murati (facuti de noi). Acum sa nu creada nimeni ca a mincat multi castraveti murati; au fost exact doua feliute, 'de proba', insa diferenta intre zero si doua feliute este mare, cel putin din punctul meu de vedere. Deci se poate si asa. A doua zi am 'plusat', adica am facut aceeasi mincare, schimbind insa tipul orezului din cel alb in orez integral. A functionat si de data aceasta, nu chiar cu acelasi succes, insa TOTUSI, a mincat jumatate din ce i-am dat. A treia zi am lasat-o balta, am facut altceva, caci stiu cind trebuie sa ma opresc. In sfirsit, iata o reteta buna si pentru copii, si pentru cei mari, si mai ales potrivita ca garnitura. Asa cum am spus, noi am servit orezul ca garnitura la.. castraveti murati. Bun si asa.

Ingrediente:
- 200 g orez (de care o fi: alb cu bobul rotund sau integral sau..)
- 5-6 ciuperci champignon medii
- 1 ceapa
- 1 morcov mic
- 1 radacina de patrunjel
- ulei, apa, condimente (sare, piper)

Mod de preparare:
  • Ceapa, morcovul si radacina de patrunjel se curata si se taie toate cubulete, iar ciupercile in feliute. Ceapa se caleste ~10 sec in ulei amestecat cu putina apa. Se adauga si morcovul+radacina de patrunjel+ciupercile, o cana de apa (sau atit cit sa le acopere) si se lasa la fiert, la foc mic si sub capac, pentru 5 minute.
  • Apoi vine rindul orezului. Se completeaza cu apa (teoretic: cam de trei ori cit volumul orezului; practic: nu pot spune cu precizie cit am pus - a fost asa.. ochiometric), se condimenteaza cu sare si piper, se amesteca scurt cu lingura de lemn si se lasa la fiert la foc mic ~15 min. Verificati daca e gata gustind un pic din orez. Timpul de fierbere depinde mult de tipul orezului (scrie pe ambalaj).

In concluzie: este bun si se face rapid (max 30 min cu tot cu timpul de curatare/taiere a legumelor). Trebuie sa recunosc - cu orez alb (bob rotund) a fost mai gustos decit cu cel integral (care este in schimb mai valoros din punct de vedere nutritional).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...