Pages

Wednesday 23 July 2014

Ciorba de peste


Ciorba de peste se poate face cu orice tip de peste (caras, crap..), mic sau mare, nu prea conteaza. Peste sa fie. Si legume multe, bineinteles. Important mi se pare (parere personala) sa contina ardei gras (sau gogosar) si multe rosii. Retete exista nenumarate, cit e.. Delta de mare, si fiecare face cum stie din familie sau intr-o interpretare personala, sa zicem asa.
Eu am avut cele 3 capete de caras (de aici), din care am facut o ciorba de ne-am lins pe degete. Deci merge si asa!

Ingrediente:
- peste (caras, crap, stiuca etc) - in cazul meu au fost exact 3 capete de carasi mari
- legume: un cartof mare, un gogosar, 1 dovlecel, 4 rosii mari, o bucata de telina, o radacina de patrunjel, 1 ceapa, 1 morcov
- 2 linguri de orez
- 1 legatura mica de patrunjel (sau leustean, daca sunteti norocosi sa aveti asa ceva)
- ulei, sare, un praf de piper, boabe de piper (sa zicem.. 10)
- otet, dupa gust (4 sau 5 sau .. linguri)
- optional: mujdei de usturoi

Mod de preparare:
Am curatat legumele si le-am taiat cubuletele. Mai intii am calit citeva secunde ceapa in ulei+un pic de apa, apoi am adaugat toate legumele, cu exceptia dovlecelului si a rosiilor, si le-am calit si pe ele un pic. Am umplut apoi cratita cu apa si am lasat sa fiarba la foc mic ~15 minute, dupa care am adaugat restul de legume (dovlecelul, rosiile cubulete, coditele tocate de la verdeata), orezul, boabele de piper si pestele. Am condimentat cu sare+un praf de piper. Ciorba a mai fiert inca 20-25 minute. Am retras cratita de pe foc, finalizind cu verdeata tocata si otetul dupa gust (atentie, se incepe mai modest cu 3 linguri si apoi se verifica daca mai e nevoie sau nu). Daca se doreste, ciorba se poate servi si cu mujdei de usturoi, amestecind un pic direct in farfurie.

Da, a fost buna. Chiar foarte. Si cum sa nu fie, mai ales ca de doi ani de zile nu mai mincasem CIORBA DE PESTE??

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...