Pages

Monday 14 July 2014

Supa de rosii


Supa de rosii este preferata mea. Imi iese de fiecare data foarte bine, ceea ce, trebuie sa recunosc, nu este putin lucru, data fiind calitatea 'materiei prime' (a rosiilor adica) pe care le gasesc aici de cumparat. Le iau de obicei de la supermarket, le las sa se mai coaca cam o saptamina si apoi abia ma incumat sa fac ceva cu ele. Asta este, rosiile in supermarket aproape ca nu au sezon, variaza doar pretul, calitatea este cam tot timpul aceeasi, stiti foarte bine despre ce vorbesc. Cind ma gindesc cum aratau rosiile de la bunica mea din gradina, ce consistenta si ce gust aveau, ma apuca disperarea (ok, urmata apoi de resemnare..). Insa, asa cum spuneam, chiar si in astfel de conditii vitrege, supa de rosii iese foarte buna. Mi-e teama ca poza de mai sus nu se ridica la nivelul gustului supei, insa asa e cind cu o mina incerci sa faci poze iar cu cealalta sa pregatesti geanta pentru urmatoarea activitate sportivo-distractiva din calendarul (inutil de) incarcat al unui copil de gradinita. In fine, iata reteta:


Ingrediente:
- ~2 kg de rosii bine coapte
- 2 morcovi
- 2 cartofi
- 1 bucata de telina
- 1 radacina de patrunjel
- 1 dovlecel mic
- 1 ceapa
- 1/2 gogosar
- citeva boabe de piper, sare, piper macinat (foarte putin)
- o legatura mica de verdeata (frunze de telina, patrunjel, marar..)
- pentru galuste: 2 oua, 2 linguri de ulei, gris (cit cuprinde!)

Mod de preparare:
Rosiile se curata de coaja, dupa metoda preferata. Eu le curat exact ca pe cartofi; stiu ca sunt si alte procedee (se cresteaza coaja iar apoi se scufunda in apa clocotita etc), le-am incercat si eu, insa revin mereu la metoda mea uzuala, nu stiu exact de ce. Dupa aceea, le tai in bucatele (nu foarte mici), avind grija sa indepartez acea bucata verde unde a fost codita. Le pasez cu mixerul de mina si pun sucul de rosii la fiert. In paralel, calesc un pic in putin ulei + apa legumele (mai putin dovlecelul, care fierbe mai repede) taiate cubulete; adaug apa cit sa le acopar si le las sa fiarba 'al dente', dupa care pun la fiert si dovlecelul + coditele de la verdeata (tocate marunt) + boabele de piper si mai las citeva minute la fiert. In sfirsit vine si rindul sucului de rosii aproape gata fiert sa il torn peste restul supei, completez cu apa si apoi condimentez (sare+un praf de piper). Mai las citeva minute, dupa care adaug si galustele, pregatite dupa metode explicata aici. Las sa fiarba la foc mic inca ~10 min, si gata, retrag cratita de pe foc, finalizind cu verdeata tocata.

Merge mai repede daca sucul de rosii este gata preparat, asa ca mi-am propus ca atunci cind gasesc rosii de o mai buna calitate sa le pasez si sa pun pungute la congelator. Stiu, se poate face si cu suc de rosii din comert, este si asta o varianta (nu am incercat insa niciodata).

2 comments:

  1. Daca ai avea o gradina (si am inteles ca in Germania se pot inchiria), ti-ai putea planta propriile rosii (rasaduri obtinute din seminte selectate) si gustul ar fi cel pe care ti-l doresti. Eu asa fac si ma bucur an de an de propria recolta, crescuta bio, si in ritmul ei natural.
    Liviana :)

    ReplyDelete
  2. Pai chiar am o gradina, de foarte scurt timp. Insa pina voi avea eu rosii in ea, va mai curge multa apa pe.. Main:) Am cunoscut gradina ta si stiu ce lucruri bune produceti voi acolo!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...