Pages

Wednesday 9 July 2014

Crumble cu sos de vanilie


Am descoperit aceasta reteta recent, in.. paginile prospectului saptaminal al unui supermarket din zona. Si, pentru ca s-a intimplat sa am ingredientele necesare, mi-am propus sa o prepar si eu. Nu mai mincasem crumble niciodata, deci o premiera absoluta pentru mine. Surpriza a fost cit se poate de placuta. Un desert relativ simplu de facut si apreciat de toata familia.


Ingrediente:
- 600 g de fructe (un mix de: capsuni, mure, coacaze), proaspete sau de la congelator
- 2 limete sau 1 lamiie mare
- 120 g zahar
- 140 g faina
- 1 lingurita de scortisoara
- 80 g unt
- 500 ml lapte
- 1/2 pachet de budinca de vanilie
- un praf de sare

Mod de preparare:
Eu am luat cam cite 200 g din fiecare tip de fructe (capsuni, mure, coacaze); numai murele au fost de la congelator, restul de-am avut proaspete. Le-am curatat, spalat, strecurat si apoi le-am amestecat cu 2 linguri de zahar si sucul de limete / lamiie, dupa care le-am transferat in tava mea Jena. Untul l-am taiat bucatele mici si l-am pus la congelator pentru 10 minute, dupa care, folosind untul, faina, 60 g zahar, scortisoara si un praf de sare, am facut un aluat farimicios, pe care l-am distribuit peste fructe. Am dat tava la cuptorul preincalzit la 200° C pentru ~30 minute, adica pina cind crusta a devenit aurie.
Ce a iesit:


Sosul de vanilie: se face exact ca si budinca, numai ca nu folosim decit jumatate de pachet, ca sa iasa un sos si nu o.. budinca. Deci, am amestecat praful cu 4 linguri de lapte rece si restul de zahar. Am pus laptele ramas la fiert si, cind a dat in clocot, am retras cratita de pe foc si am adaugat compozitia de praf de budinca + zahar, dupa care l-am fiert un pic, amestecind in continuu. L-am lasat la racit.

Acesta este un desert super fain, care se cere repetat. Este, de altfel, o reteta foarte versatila, caci fructele pot fi variate in functie de provizii si sezon. De exemplu, cred ca merge foarte bine si o combinatie de afine / mure / coacaze / zmeura. Deasemenea, ar fi interesant de incercat sa adaug si nuci tocate sau fistic. Imi propun ca data viitoare sa inlocuiesc sosul de vanilie cu inghetata de vanilie, cred ca o sa fie grozav. (Poate reusesc sa-mi achizitionez si o masina de facut inghetata, ca sa debutez si in acest domeniu pe care il prevad plin de surprize placute:)))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...