Pages

Sunday 13 July 2014

Prajitura cu caise


Pentru ca e sezonul caiselor, am cautat o reteta corespunzatoare, care sa se faca rapid. Am gasit una pe blogul Laurei Adamache, reteta pe care am preluat-o in principiu ca atare, facind doar putine modificari (pe linga caise am folosit bobite de coacaze, iar modul de preparare l-am simplificat).
Iata reteta:

Ingrediente:
- ingrediente solide: 300 g faina, 3/4 pliculet de praf de copt, 160 g zahar, 1 pliculet zahar vanilat, 1 virf de cutit de sare
- ingrediente lichide: 80 g ulei, 4 oua, 120 g iaurt
- 7 caise, bobite de coacaze

Mod de preparare:
Ingredientele solide se amesteca usor cu lingura, se adauga toate ingredientele lichide, se amesteca iarasi toate un pic cu lingura, dupa care se mixeaza timp de 2-3 minute, pina la omogenizare. Se toarna in tava tapetata cu hirtie de copt. Caisele taiate cubulete /feliute si bobitele de coacaze se distribuie uniform; se apasa usor cu podul palmei, atit cit fructele sa intre in aluat. Arata asa:


Eu am copt prajitura la 180° C timp de ~40 min, iar spre sfirsit am acoperit cu foaie de aluminiu, sa nu se arda. In orice caz, e gata cind trece proba scobitorii.


Cind s-a racit, am taiat-o in cubulete. A iesit buna, insa un pic acruta, datorita in principal boabelor de coacaze. Se poate indulci, bineinteles, daca se pudreaza cu zahar tos. Alta data voi incerca sa folosesc afine in loc de coacaze, sau niste fructe mai dulci.
Am folosit o tava cu diametrul de 29 cm, deci prajitura nu a iesit foarte inalta, insa a fost ok asa.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...