Pages

Monday 19 May 2014

Gratin de conopida


Una din retetele mele preferate, pe care o fac destul de des. Ia ceva timp (si la sfirsit am multe vase de spalat..), insa merita. Va invit sa o incercati.

Ingrediente:
- 1 conopida mare
- 1 pumn de masline
- pentru sosul Bechamel: 50 g unt, 50 g faina, 500 g lapte (sau 300 g lapte + 200 g din apa in care a fiert conopida)
- brinza pentru gratinat (Gruyere, parmezan etc)
- sare, piper

Mod de preparare:
Conopida se desface buchetele (nu foarte mici), se spala bine si se pun la fiert in apa cu sare, pentru ~10 min (sau pina cind conopida se inmoaie; se incearca cu o furculita - daca trece cu usurinta prin buchetele, atunci e gata). Se strecoara si se lasa un pic la racit. Sosul Bechamel se face foarte simplu: topim untul intr-o cratita pina cind (aproape) incepe se sfiriie, adaugam faina si amestecam bine, iar la urma turnam lichidul tot dintr-o data (eu pun laptele rece, luat direct din frigider), si amestecam cu lingura de lemn in continuu (pentru a evita formarea cocoloaselor), pina se ingroasa, ca o smintina. Sosul se condimenteaza cu sare+piper si optional cu praf de nucsoara. Intr-o tava de tip Jena, punem buchetelele de conopida si maslinele, turnam sosul si amestecam usor. Finalizam cu un strat generos de brinza rasa (cel mai mult imi place cu parmezan, insa merge foarte bine si cu brinza de capra). Se da la cuptorul preincalzit la ~180°C, pentru ca. 45 min, pina cind capata o crusta usor aurie.

Eu pun conopida direct in tava Jena, fara a unge tava cu unt si apoi presara cu pesmet; am incercat si acea varianta, insa nu am constatat nici o diferenta la rezultatul final, deci nu se merita efortul.

Sursa de inspiratie: Laura Adamache

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...