Pages

Saturday 24 May 2014

Piure de spanac


Dupa ce citeva zile la rind m-am hranit aproape numai cu pepene (nu glumesc, chiar am avut un pepene ofilit la frigider, din care mai taiam din cind in cind cite o felie..), am zis ca trebuie sa fac si ceva mincare 'normala', vorba cuiva. (Nu ma intrebati cu ce s-a hranit restul familiei, cred insa ca au fost la vinatoare prin vecini sau au consumat bomboanele ramase de la ultimul carnaval). Nu am facut vreo dieta, pur si simplu nu am avut timp. In fine, am deschis din nou frigiderul, am trecut cu privirea de raftul cu pepenele, si am constatat cu stupoare ca sunt detinatoarea unei pungi intregi de spanac, jumatate de kil adica. Ofilit si acesta, ce-i drept, insa recuperabil. Asa ca am pregatit un piure de spanac. Iata reteta:

Ingrediente:
- 500 g frunze de spanac
- 2-3 catei de usturoi, un pic de ulei
- pentru varianta cu sos Bechamel: 25 g unt, 25 g faina, 250 g lichid (lapte, sau lapte+zeama de la spanacul fiert)
- sare, piper

Mod de preparare:
Spanacul se curata si spala cu grija, frunza cu frunza, sub jet de apa rece. Se pune intr-o oala (de preferinta mai lata) apa cu sare la fiert; cind da in clocot, se adauga spanacul si se fierbe 1-2 minute, adica pina cind 'cade', adica din masa aceea mare de frunze nu mai ramin decit ceva insulite verzi. Se culege intr-o strecuratoare si se lasa la scurs. Trebuie trecut scurt printr-un jet de apa cit se poate de rece, pentru a se opri din gatit. Cind s-a mai racit, se toaca marunt. Sosul Bechamel se prepara simplu: untul se topeste in tigaie, se adauga faina si se omogenizeaza cu lingura de lemn, apoi se adauga tot lichidul dintr-o data si se amesteca incontinuu pina se ingroasa ca o smintina. Peste Bechamel turnam spanacul tocat, amestecam si lasam la foc mic pentru ~10 min, timp in care adaugam si un mujdei facut rapid din 2-3 catei de usturoi pisati si frecati cu un pic de ulei. Potrivim de sare si piper si gata. Noi l-am servit cu piine de secara si un ou posat.

Daca nu va place Bechamelul, piureul se poate prepara si in felul urmator: spanacul tocat se amesteca cu mujdeiul de usturoi deja pomenit mai sus, se adauga ceva lichid (supa de legume sau din apa in care a fiert spanacul) pentru a ajunge la consistenta dorita, eventual si niste smintina sau brinza rasa. Se condimenteaza si se mai tine pe foc mic citeva minute, amestecind din cind cu lingura de lemn. Pofta buna!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...